Terugbetaal- en retourneringsbeleid

 

Wil je de (gehele) bestelling retourzenden?

Compressiekousen vallen onder de medische hulpmiddelen en dat wil zeggen dat dit in verband met de hygiene niet kan worden geretourneerd. Voor onze producten (mits ongeopend) is dat is uiteraard geen enkel probleem. Lees hieronder hoe het werkt.

 

Kosten retourzenden

1. Retourneren op kosten van Venocare (je ontvangt een waardebon)

Venocare neemt de verzendkosten van de retourzending voor haar rekening. Je ontvangt het bedrag van je retouren in de vorm van een digitale waardebon die je weer bij Venocare kunt besteden.

2. Retourneren op eigen kosten (je ontvangt je geld terug)

Wanneer je je geld terug wilt in plaats van een waardebon stuur je de artikelen op eigen kosten retour. Je neemt de verzendkosten voor eigen rekening. Het reeds betaalde bedrag voor je bestelling wordt terugbetaald na ontvangst en controle van de artikelen.

 

Uitzonderingen

De volgende artikelen kunnen dus niet geruild en/of geretourneerd worden:

  • Duomed Smooth kousen.
  • Kortingsvouchers en cadeaubonnen.
  • Artikelen die gebruikt, beschadigd, geopend of incompleet zijn.

 

Vragen over de mogelijkheid tot ruiling van een artikel?
Neem dan contact met ons op.

 

Stappenplan

1. Mail ons je retouraanvraag 
2. Je ontvangt per mail een bevestiging van ontvangst. In de mail staan ook alle retourinstructies.
3. Stuur de retourzending binnen 14 dagen na aanmelding retour.
4. Na ontvangst van de retourzending, stuurt Venocare een ontvangstbevestiging per e-mail .
5. Na controle en afhankelijk van de keuze ruilen we het artikel om (indien voorradig), sturen een waardebon of storten (een gedeelte van) het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug.

SUMMER SEASON

Onze praktijk is tijdelijk gesloten. Rond 25 juni maken wij via Instagram bekend wanneer we weer open gaan en daarnaast zal ook de online agenda weer worden geopend. 

Tot snel,

Venocare