VERGOEDING
Als u door uw huisarts bent doorverwezen dan kunt u de maximale vergoeding voor de geleverde zorg ontvangen. Het maakt financieel (meestal) geen verschil of u naar onze kliniek komt of naar een ziekenhuis gaat.
Een eerste consult (indicatiestelling) wordt vergoed vanuit de basiszorgverzekering en direct na het consult is duidelijk of ook de behandeling in aanmerking komt voor vergoeding (medische indicatie).
Enkele maanden na uw verzekerde bezoek of behandeling (einde van het verzekerde behandeltraject DOT/DBC-zorgtraject) ontvangt u de zorgnota. Deze nota met het zogeheten passantentarief wordt verstuurd uit naam van Stichting Love Your Legs. Dit heeft te maken met de regels van de NZA (Nederlandse Zorgautoriteit).
Omdat wij geen contracten hebben met zorgverzekeraars kunnen wij uw zorgnota niet rechtstreeks declareren en dient u deze zelf in te dienen ter vergoeding. De zorgverzekeraar bepaalt, afhankelijk van uw polis welk bedrag u vergoed krijgt.
Wanneer uw zorgverzekering niet het gehele bedrag vergoedt dan kunt u in aanmerking komen voor onze coulanceregeling. Hierbij betaalt u alleen het bedrag wat de zorgverzekeraar vergoedt en ontvangt u het gedeelte van de eigen bijdrage als korting (coulance). Zo is er voor u dus 100% vergoeding mogelijk.
Hoe ontvang ik de korting?
Houdt er wel rekening mee dat het eigen risico en budgetpolissen zijn uitgesloten van de coulanceregeling. Na 30 dagen vervalt de coulanceregeling. Voor meer informatie verwijzen wij u ook naar onze algemene voorwaarden, de website www.venocare.nl en naar www.dezorgnota.nl.
Het eigen risico, hoe zit dat nou?
Ik ontvang een zorgnota uit naam van Stichting Love your legs, wat moet ik nu doen?
Hoe is de zorgnota met het passantentarief opgebouwd?
Wat zijn de actuele passantentarieven?
Hoe kan ik een kopie van mijn medisch dossier opvragen?
Wat zijn de kosten van een telefonisch consult of beeldbelconsult?